10
Tem

WEB TASARIMI, KURUMSAL KİMLİK ve GRAFİK TASARIMI

Mobil Uyumlu Web Site Tasarımı Üzerine Uzunca Düşünmeliyiz!

Cep Telefonlarına internetin girmesinden bu yana bir anda gelişen bir iş kolu olan mobil uyumlu web tasarımı, sadece telefon ekranında sorunsuz açılan bir web sayfası anlamına gelmemektedir. Bir web sayfasının mobil uyumlu olması, sayfa büyütmeye ve sağa sola kaydırmaya gerek duymadan gezilebilmesi anlamına gelmektedir.

Mobil uyumlu bir web sitesinde site grafikleri cihazın niteliğine göre optimize edilir. Yani yazı büyüklüğünden resim büyüklüğüne kadar her şey cihazın özelliğine göre şekillenir. Bu sayede mobil uyumlu siteler, mobil uyumlu olmayan sitelere nazaran daha hızlı açılmaktadır.
Ayrıca bu tür sitelerde kullanıcıya sunulan menüler in mobil uyumlu menü yerleştirme özelliği sayesinde menüler arası geçiş kolay hale gelmiştir.

Yine kullanıcının mobil cihazı tutuş şekline göre tasarım yatay ya da dikey olarak kendini konumlar.
Detaylı Bilgi ve sormak istedikleriniz için bizimle irtibata geçin.

Kurumsal kimlik; en kısa tabir ile kurumun kendini ifade etme şeklidir. Bu ifadelerin sınırları belirlendiği andan itibaren fazla değişim göstermeden şirket var oldukça şirketle birlikte yaşayacaktır.
Kurumsal Kimliği oluşturan öğeler vardır. Bu öğeleri sıralayalım.

1 – Logo & Slogan
Logo, bir şirketin kurulması aşamasındaki en önemli görsel öğedir. Çünkü tüketicilerin çekeceği dikkat ve yapacağı çağrı vesilesi ile kendisine olan ilgiyi yaratacaktır. Logonun hemen yanındaki slogan ne kadar iyi ise tercih edilebilirlik o kadar iyi olur.

2 – Kurumsal Renk ve Font
Kurumsal web siteleri, resmi evraklar, zarflar, kartvizitler, dosyalar ve diğer her yerde renklerin yansımaları birer çağrışım unsurudur ve doğrudan kişiler üzerinde etki bırakır. Dolayısıyla her türlü kurumsal yapı tasarımında kullanacağı renkleri çok iyi seçmek zorundadır. Çünkü bu renklerin uyaracağı duygular, satın almaya teşvik etmek zorundadır.

3 – Kurumsal Kimlik Kitabı
Kurumsal kimlik kitabı, markanızın kurumsal kimliğine dair bir kılavuzdur. Kurumsal kimlik kitabına bakan bir yabancı, kurumsal kimliğinizin nasıl kullanılması gerektiğini kolayca anlayacaktır. Kurumsal kimliğin net olması önemlidir. Ayrıca kurumsallığın korunması ve sürekliliğin sağlanması için gerekli olan kurallar kurumsal kimlik kitabı içinde yer almaktadır. Kullanılması veya kullanılmaması gereken renkler, fontlar, yazı stilleri vb.

4 – Kartvizit
Kartvizit, kişinin veya kurumsal bir yapının minik bir sunumudur. Bir kartvizit kişi veya kurum hakkında gerekli olan bilgileri taşır. Geçmiş yıllarda kartvizitler dikdörtgen olup belirli standartlarda üretilmek zorundaydı fakat günümüzde önemli bir reklam aracı haline dönüştü. Şekli, rengi, kalınlığı, tasarımın özgünlüğü henüz markanızla yeni tanışmış birine fikir verip, pek çok mesaj geçirebilir.

5 – Antetli Kâğıtlar, Zarflar, Dosyalar, CD’ler…
Antetli kâğıtlar, kurumsal kimliğinizi destekleyen belgelerden biridir. Firmanızın tüm kurumsal bilgilerinin de üzerinde basılı olarak yer aldığı kâğıtlardır. Mevcut ve potansiyel müşterilerinizle paylaştığınız her türlü yazılı belgede antetli kağıt, antetli zarflar, dosyalar kullanılması; kurumsal kimliğinizin, tarzınızın karşı tarafa yansımasında önemli rol oynar.

6 – Diğer öğeler

• Muhasebe dokümanları (Sürekli form, Fatura, İrsaliye, Makbuz)
• Şirket giyim kuralları
• E-mail tasarımı
• Araç tasarımları
• Bina cephesi giydirme
• Gazete, dergi, gibi tanıtım materyalleri tasarım kuralları
• Ambalaj kâğıdı
• Promosyon malzemeleri
• Takvim

Kurumsal kimlik ögeleri 4-5 madde ile sınırlı değildir. Her markanın kendi ihtiyacına göre çoğaltılabilir.
Firmanızın dikkat çekici bir kurumsal kimliği olsun istiyorsanız hemen bizimle beraber kurumsal kimlik tasarımı projenizi başlatın.

Grafik Tasarım ile Kreatif Dünyanın Kapılarını Açın!

Bir zamanlar insanların gördüklerini duvarlara kesici aletlerle kazıyarak anlatmasıyla başlayan yaratıcılık süreci, bugün binlerce farklı program vesilesi ile devam etmekte. Bu durum aklın ve ruhun sınırsız bir kudrette olduğunun göstergesi değildir de nedir?
Kurumsal kimlik ve reklam alanında kullanılan günümüz grafik teknikleri, firmaların tanıtım yüzlerinin oluşturulmasında vazgeçilmezdir.

Grafik tasarım vesilesi ile farkındalık yaratmak, görselliğinizle hedefinizdekileri etkilemek ve ikna etmek mümkündür.

Grafik tasarım için başta Photoshop olmak üzere, Freehand, Paintshop, Indesign, Illustrator, After Effect gibi programlar kullanılıyor. Böylece kartvizit, logo ve katalog tasarımları, afiş banner, broşür, stand, billboard, antedli kağıt, serigrafi çalışmaları başta olmak üzere pek çok kullanım alanı olan grafik tasarımlar firma kimliğini ve amaçlarını en iyi şekilde yansıtıyor.

İyi bir grafik ile itibar, kar, başarı, profesyonellik, tercih edilirlik ve markalaşma kazanacaksınız.